Puhelimessa tapahtuva hoidon tarpeen arviointi

Julkaistu 9.9.2020 • Päivitetty 15.11.2023
lähikuva naisen suusta puhumassa kuulokkeiden mikrofoniin

Oletko pohtinut, miten hoidon tarpeen arviointi kannattaa puhelimessa toteuttaa? Mitä vastuita ja velvollisuuksia on hoidon tarpeen arviointia tekevällä terveydenhuollon ammattilaisella?

Etänä tapahtuva hoidon tarpeen arviointi on vaativaa ja siihen tarvitaan erityisosaamista. Oikeanlaiset ja systemaattiset työskentelytavat auttavat ammattilaista tunnistamaan vaaranpaikat, tarvittaessa konsultoimaan ja aloittamaan potilaan hoitoprosessin oikea-aikaisesti.

Puhelimessa tapahtuva hoidon tarpeen arviointi -verkkokurssilla pääset kertaamaan terveydenhuollon ammattilaisen vastuita ja velvollisuuksia sekä saat työkaluja puhelimessa ja muuten etänä tapahtuvaan hoidon tarpeen arviointiin. Tämän lisäksi opit, miten hätätilapotilas tunnistetaan etänä ja miten tulee toimia, jos esille tulee sosiaalinen hätätilanne.

Kurssilla käsitellään myös vuorovaikutusta ja asiakaspalvelua etänä tapahtuvassa hoitotyössä ja saat vinkkejä työssä jaksamiseen tällä vaativalla hoitotyön osa-alueella. Kurssin käytyäsi sinulla on käytössä useita etänä tapahtuvaa hoidon tarpeen arviointia helpottavia työkaluja.

Tekijät

ShYAMK, AmO Tiina Stenman toimii freelancer-koulutussuunnittelijana ja kouluttajana.

Ei käyttöoikeutta sisältöön

Oppimateriaali

Verkkokurssi

Laajuus

40 minuuttia

Kohderyhmä

sairaanhoitajat, lähihoitajat ja alan opiskelijat

Arviot

/ 6166 arviota
Erittäin suositeltava kurssi!
Kurssi on nopea käydä läpi ja toimii näin ollen hyvänä peilinä myös jo puhelintyötä tekeville.
Tämä kurssi kannattaa suorittaa, koska kurssi oli simppeli, opettavainen ja mukava.
Selkeä kurssi keskeisistä asioista puhelin hta:ssa.